Standerhejsning i høj sol
NYT MEDLEM I RTK 2023
GLEMTE SAGER - 2022
Standerhejsning i høj sol

Både den gavmilde sol, den blå himmel og de virkeligt mange fremmødte RTK´ere var enige:
Der var meget at fejre og glædes over ved standerhejsningen i lørdags, hvor det blev markeret, at det nu atter er muligt at tennis-boltre sig på grusbanerne.

Gensynsglade ansigter udvekslede kram, kindkys og muntre ytringer a la "Nej, hvor hyggeligt at se dig igen, det er efterhånden længe siden" og "Det bliver sgu' rart at komme på grus igen" og "Har du fået styr på din baghånd på indendørsbanerne, eller driller den stadig?"

Der blev samtidig kastet mange længselsfulde blikke mod de velfriserede, jomfruelige røde baner - og mod fadølsanlægget, der traditionen tro var genstand for en vis interesse - en interesse, som blev behørigt belønnet med skummende, gyldent indhold i kølige krus.

Scenen var således sat på allermest charmerende vis, da Mogens Yde, den nyslåede formand, besteg en trækasse og veloplagt leverede sin jomfru-standerhejsnings-festtale til den tætpakkede forsamling. Flere blev betænkt med taksigelser, den nye bestyrelse og deres ansvarsområder blev præsenteret, og derudover lod formanden hurtigt forstå, at han ville lade fortid være fortid og i stedet levere en tale, der holdt sig på dydens smalle woke- og me-too-sti. Der blev dog plads til en sød, lille vits om de tre tissemænd, der skulle på stranden. Forsamlingen tog godt imod den...ikke mindst den lille dreng, der stående på en bænk var ved at dratte ned af samme af fnis og latter, hver gang formanden sagde "tissemænd".

Efter tale og klapsalver var der traditionen tro fløjtet for lune fiskefrikadeller og -fileter med rugbrød og overbevisende mængder remulade. Med det i maven, et køligt krus i hånden og masser af sol fra oven blev der luftet anekdoter, siden sidst og forventninger til den kommende sæson.

Efter standerhejsnings-stemningen at dømme bliver den rigtigt god.
Fotos fra standerhejsning
Standerhejsning i høj sol - RTK