16.-22. juli: 3 RTKere i “LESCHLY Cup 2023” i ALTS
Korte kampe i MD for RTKere uanset niveau
KORTE KAMPE I MD FOR..
Korte kampe i MD for RTKere uanset niveau

"Korte kampe i mixdouble" betyder, at vi benytter "Først til Fire Format" i bedst af 3 korte sæt. Hvis stillingen efter seks partier er 3-3, spilles en "tiebreak til 7" med sædvanlige regler, og ligeledes spiller vi "match-tiebreak til 10", hvis stillingen er lige efter 2 sæt.

1) Alle - uanset niveau kan melde sig. Det gør du ved at sende en mail til Erik Segel (eriksegel@gmail.com). Erik og Max placerer deltagere i puljer, så alle om muligt kommer til at spille på samme niveau.
2) Vi tester systemet med små puljer, hurtige turneringer, fx puljer a tre hold, der spiller færdig i løbet af tre uger (dvs. 2 kampe a 1 time på 3 uger bør være muligt).
3) Der er et nedrykkerhold og et oprykkerhold per pulje.
4) Turneringen "fortsætter i Runde 2" efter oprykning og nedrykning.
5) Ved rundeskift kan du skifte makker. Erik og Max rangerer holdene på ny - de således nydannede hold placeres i passende puljer.
6) Systemet er "selvkørende" forstået sådan, at du og din makker selv skal sørge for at arrangere de planlagte kampe, selv stå for at booke, og selv stå for at indberette resultat af kampene. Det sker på en hjemmeside, der bliver oprettet til vores puljeturnering. Du får besked om turneringen og dens hjemmeside, når alle puljer er oprettet.
7) Deltaterne får ranglistepoints ved at spille med, og de points tæller i det såkaldte WTN-regi (World Tennis Number) og tæller således både i regi af DTF i Danmark og i ITF-regi i internationalt regi.

Hvad kræver det at være med?
Den vigtigste forudsætning for at være med er, at du og din makker hver især har en profil på Tournament Software:
Brug "LINK 1 til Tournament Software" nedenfor -:)
Hvis du har spillet på et hold fra RTK (eller andre DTF-klubber) siden 2016, så har du en profil.

Du kan evt. starte med Tournament Software her:
Brug "LINK 2 til Tournament Software" nedenfor -:)
Søg hjælp her, hvis ikke det virker. Hvis systemet svarer, at du allerede er oprettet, skal du prøve at logge ind.
Hvis du IKKE har en profil, eller hvis du er i tvivl, kan Erik og Max hjælpe dig med at oprette en profil og komme i gang.

En anden forudsætning for deltagelse er, at du og din makker kan spille de aftalte kampe inden for den fastsatte tidsramme. Hvis I ikke kan spille kamp alligevel, så tæller jeres kamp som en såkaldt "walkover", således at modstanderholdet regnes for at vinde med cifrene 4-0; 4-0.

...og vinderne af forårets "Korte kampe i Mixdouble for RTKere uanset niveau", blev i de 3 puljer: Anni Michelsen/Ole Bonderup, Hanne Skou/Niels Alexandersen og Lone Kirketerp/Jesper Tjørnild.

Stor tak til Nehan Cykler, Ndr. Strandvej, som sponsorede præmier til "Korte kampe i MD".

Ernst Max Nielsen og Erik Segel

LINK 1 til Tournament Software  LINK 2 til Tournament Software