“Madaftener i RTK” tirsdag 8. + 29. juni kl. 18.30
Veteran-JM UDE 2021 4.-6. juni i Odder TK
VETERAN-JM UDE 2021 ..
Turneringstennis i RTK 2021

Efter mange år som turneringsleder i RTK har Erik Segel ønsket at give stafetten videre. Det er jo en næsten umulig opgave for en enkelt person, så bestyrelsen har i stedet dannet et turneringsudvalg til at varetage opgaverne omkring turneringstennis i RTK.

Turneringsudvalget består af: Peter Sørensen, Peter Oscar Hald, Lone Dall og Søren Højgaard.

Ønsker man at komme i kontakt med turnerngsudvalget, kan man benytte e-mail: rtkturnering@gmail.com.

RTK siger KÆMPESTORT tak til Erik Segel for mange år som turneringsleder. Erik fortsætter i bestyrelsen, hvor han vil koncentrere sig om seniortennis samt hjemmesiden.

I RTK er der mulighed for holdturnering på "alle niveauer" lige fra nybegynder til elite - så "alle kan være med".

Der tilstræbes brede trupper til de enkelte hold.

Følgende omkring turnering er bestemt af bestyrelsen efteråret 2020:

RTK er en breddeklub og sætter som sådan holdene derefter.
RTK har ikke lukkede hold.
Selvom RTK er en breddeklub, sættes holdene som udgangspunkt efter styrke. Dog gælder det, at Veteranspillere indplaceres i deres modsvarende aldersklasse (+40, +50, +60 etc.).
Turneringsudvalget laver rangliste(r) og indplacerer efter styrke - dette gælder både nuværende samt nye spillere - er der tvivl eller utilfredshed, kan der spilles om placering.
Man skal være fuldtidsmedlem for at kunne spille Divisions- og/eller Eliteveteran-veteranholdturnering i RTK.

RTK er i 2021 repræsenteret i holdturneringer, som DTF, DTV og JTU arrangerer:
2. Division Damer
2. Division Herrer
Liga 1 Damer
Liga 2 herrer
Veteraner: 1. Division 40+, 50+, 60+ og 70+
Veteraner 2. Division 55+/60+

Hvis der er interesse for at spille på hold, kan der oprettes yderligere hold - det gælder specielt i weekenden, hvor der er bedst plads på anlægget.
Der er fx mulighed for DTF Cup for motionister, "Motionist 60+" samt 2- eller 4-personers dame-, herre- og mixrække i JTU og DGIs fælles holdturnering, hvor alle disse turneringer mere er for motionister. Spilletidspunkt for alle disse turneringer aftales fra gang til gang (primært weekend samt for- og eftermiddage).

For JUNIORER udbydes "holdturneringsstævner", hvor tennisspillet og det sociale er i centrum - vil foregå "over en dag" og vare 6-7 timer, hvor flere hold samlet og spiller mod hinanden. ALLE kan være med - rækkerne opdeles efter niveau.

Kontakt RTKs turneringsudvalg, hvis du har lyst til at spille holdturnering på: rtkturnering@gmail.com.

RTK

Turneringstennis i RTK 2021 - RTK